¿Solo los organizadores de viajes pueden modificar las reservaciones que hacen para otras personas?
Yes. Trip planners can change or cancel a reservation for any booking they made. Only the trip planner can request a change to one of their reservations (not the guests).
To make a change or cancel a reservation, go to the message thread with the host, and at the top of the message thread choose Change reservation or Cancel reservation.
For changes
Click or tap the Next button under Change reservation to start the process and indicate what needs to be changed. You can request to extend or shorten the trip, or add additional guests before check-in.
Once submitted, the host will need to accept the change request. If the host accepts the request, the reservation will be updated and the original payment method will be charged or refunded if necessary. If the request is declined, or you don’t receive a response, the reservation will stay the same.
For cancellations
Click or tap the Next button under Cancel reservation to start the cancellation process. We'll show the refund breakdown before you finalize the cancellation. Your refund will be determined by the host’s cancellation policy and will be refunded to the original payment method.
Artículos relacionados
- Administrador de viajes
¿Cómo pueden los empleados reservar viajes para otros compañeros de trabajo?
Airbnb permite que empleados autorizados por las empresas registradas en Airbnb for Work reserven viajes para sus compañeros. - Huésped
Llegada autónoma
Los huéspedes podrán acceder al alojamiento en cualquier momento a partir de la hora de llegada usando las llaves que encontrarán en una caj… - Anfitrión
Qué ocurre cuando un huésped no se presenta en la fecha de la reservación
Si un huésped cancela la reservación o no se presenta, aplicaremos tu política de cancelación y cobrarás el monto que te corresponda.